KARPATSKÁ TURISTICKÁ CESTA

Hlavným cieľom projektu Karpatská turistická cesta je zvýšiť úroveň rozvoja cezhraničného turizmu v Karpatskom regióne.

KLIMATICKA ZMENA A OCHRANA ŽIVOTNÉHO PROSTREDIA
KULTÚRNE DEDIČSTVO A KREATÍVNY PRIEMYSEL
VZDELÁVANIE A BUDOVANIE KAPACÍT
SOCIÁLNE A ZODPOVEDNÉ PODNIKANIE
UDRŽATEĽNÁ MOBILITA A CESTOVNÝ RUCH
BLOG | NOVINKY | ČLÁNKY K PROJEKTOM

Názov projektu :

KARPATSKÁ TURISTICKÁ CESTA

Ciele projektu:

Hlavným cieľom projektu Karpatská turistická cesta je zvýšiť úroveň rozvoja cezhraničného turizmu v Karpatskom regióne. Výstupy projektu (brožúry, mapy) sú k dispozícii na stiahnutie pod textom.

Operačný program:

Operačný program cezhraničnej spolupráce ENPI Maďarsko – Slovensko – Rumunsko – Ukrajina 2007-2013

Operačný program:

Operačný program cezhraničnej spolupráce ENPI Maďarsko – Slovensko – Rumunsko – Ukrajina 2007-2013

Popis projektu:

Hlavným cieľom projektu Karpatská turistická cesta je zvýšiť úroveň rozvoja cezhraničného turizmu v Karpatskom regióne, a tým prispieť k socio-ekonomickej obnove a rozvoju cezhraničnej oblasti Ukrajiny a Slovenska. Projekt je prínosom predovšetkým pre samosprávy, orgány štátnej správy, podnikateľov v turizme, rozvojové agentúry a agentúry na podporu podnikania, turistické informačné centrá, farmárov, návštevníkov a turistov a v konečnom dôsledku hlavne obyvateľov v dotknutých regiónoch v podobe tvorby nových partnerstiev a spoluprácu v turizme, plánovania možnosti rozvoja a zvýšenia rastu turizmu v prihraničných oblastiach, vytvorenia systému a možnosti  pre zvyšovanie úrovne vedomostí a zručností o turizme a prípravy lákavej a jedinečnej ponuky a jej efektívneho marketingu. Výsledkom projektu budú prípadové štúdie a vzdelávacie semináre vedené uznávanými expertmi na vidiecky turizmus, marketing, komunikáciu, plánovanie, stratégia ďalšieho rozvoja turizmu v danej oblasti, technická dokumentácia, pilotné produkty pre návštevníkov a spoločné marketingové aktivity na ich podporu  vytvorené na základe spolupráce.

Projektové konzorcium:

Hlavný partner: Agentúra na podporu regionálneho rozvoja Košice, n. o.

Hlavný cezhraničný partner:  Komunálny podnik „Agentúra regionálneho rozvoja a cezhraničnej spolupráce “Transcarpathia“ Zakarpatskej oblastnej rady

Lokálni partneri (Ukrajina):  Nadácia regionálnych turistických  iniciatív  “Toureurocenter”
FORZA, Agentúra trvaloudržateľného  rozvoja Karpatského regiónu

Trvanie projektu:

február 2011 – január 2013

Aktivity:

V rámci projektu:

– ponúkneme priestor pre nové partnerstvá a spoluprácu v turizme …

  • identifikácia a sieťovanie aktérov,
  • pomoc pri vytváraní partnerstiev a spolupráce.

– naplánujeme možnosti rozvoja a zvýšenia rastu turizmu v prihraničných oblastiach…

  • vypracovanie spoločnej stratégie pre spoločnú atrakciu –  Karpaty
  • spracovanie technickej dokumentácie pre pilotnú časť projektu

– vytvoríme systém a možnosti  pre zvyšovanie úrovne vedomostí a zručností o turizme…

  • zhodnotenie aktuálnych vzdelávacích potrieb aktérov,
  • vývoj inovatívnej metodológie vzdelávania,
  • príprava a realizácia vzdelávania prostredníctvom na mieru šitého programu a expertov pre vybraných 100 účastníkov.

– začneme s prípravou lákavej a jedinečnej ponuky a jej efektívneho marketingu…

  • vytvorenie 4 jedinečných cezhraničných produktov
  • využitie komunikačných nástrojov na propagáciu:  tlačené reklamné materiály (brožúry, tlačení sprievodcovia, DVD film, letáky, mapy a iné), účasť na výstavách na Ukrajina a Slovensku, PR aktivity,  informačný portál a ďalšie.

Výstupy projektu:

  • Analýza vzdelávacích potrieb obyvateľov na území Karpatskej turistickej cesty
  • Vzdelávací program pre obyvateľov na území Karpatskej turistickej cesty
  • Koncepcia virtuálnej „Karpatskej turistickej cesty“
  • Teritoriálne profily na území Karpatskej turistickej cesty (SK, UA)
  • Štúdia návratnosti demonštrujúca kapacitu miestnych subjektov s reálnym záujmom o rozvoj cestovného ruchu na území, zhodnotenie investičného potenciálu rôznych zainteresovaných subjektov a pilotné označenie vybraných turistických trás na Ukrajine
  • Cezhraničné produkty cestovného ruchu
  • Komunikačné a diseminačné nástroje – tlačené reklamné materiály (brožúry pre návštevníkov v území, tlačení sprievodcovia produktmi cestovného ruchu, foto a video DVD, letáky, mapy trás a iné), tričká, informačné panely, účasť na výstavách na Ukrajine a Slovensku, PR aktivity, webová stránka projektu,  informačný portál a ďalšie
  • 16 podujatí – vzdelávacie semináre, diskusné fóra, konzultačné workshopy, networking stretnutia, výstavy, záverečná konferencia projektu